FAQ

In een overzicht de meest gestelde vragen en antwoorden op een rij

ECO Toilet B.V.

Parallelweg 92
1948NM Beverwijk

Postbus 3
1940 AA Beverwijk

t 0251 262700
e info@ecotoilet.nl

KvK: 34078564
btw: NL8008.34.008.B01

Waar staat ECO voor?

ECO staat voor de meest ECOnomische sanitaire oplossing op locatie. Maar ECO staat ook voor ECOlogisch. We gebruiken biologisch afbreekbare middelen (een blauwe pil die geuren neutraliseert) en de urine en fecaliën die we inzamelen worden gerecycled tot fosfaat en biogas. Dat doen we in samenwerking met PWN. We hebben laatst geïnvesteerd in een zeefinstallatie waardoor we urine en fecaliën tijdens het legen van het sanitair nog beter kunnen opvangen en voorbewerken. Zo dragen we ons steentje bij aan een groenere wereld.

Jullie horen toch ook bij BUKO? Hoe zit dat precies?

ECO Toilet is onderdeel van de BUKO-organisatie. BUKO is een familie van dienstverlenende bedrijven in de bouw, grond-, weg- en waterbouw. Samen leveren we een totaalpakket aan producten en diensten op het gebied van huisvesting, transport, materieel, infrasupport en veiligheid voor tijdelijke, spoedeisende en permanente situaties. BUKO doet dus veel meer dan sanitaire voorzieningen. Nieuwsgierig naar wat BUKO nog meer voor jou kan betekenen? Ga naar buko.nl voor ons hele verhaal.

Welke certificaten hebben jullie?

Wij beschikken over de certificaten NEN-EN-ISO 9001:2015, NEN-EN-ISO 14001:2015 en VGM Checklist Aannemers (VCA**). Je vindt ze op de pagina ‘over ons’.

Wanneer zijn jullie telefonisch te bereiken? 

We zijn te bereiken op maandag tot en met vrijdag van 7.30 tot 17.00. Na onze kantoortijden schakelt de telefoon door naar onze achterwacht, zij zijn bereikbaar tot 22.00.

Zijn jullie sanitaire voorzieningen geschikt voor elke locatie? 

De locatie moet goed bereikbaar en berijdbaar zijn voor onze vrachtwagens. Onze vrachtwagens zijn 2,5 meter breed, 3,2 meter hoog en doorgaans zo’n 7 ton zwaar.

Verkopen jullie ook sanitaire voorzieningen?

Nee, wij zijn een verhuurbedrijf en we verkopen geen sanitair.

Wanneer gaat de huur van mijn sanitair van start? 

De week van plaatsen is de eerste huurweek. Dit geldt ook voor het ophalen, de week van ophalen is de laatste huurweek.

Hanteren jullie een minimale huurperiode? 

De huurtermijnen worden uitsluitend gerekend in volle
weken (7 dagen) met een minimum van 2 weken met
uitzondering van evenementen.

Hoe gaat het leveren en ophalen in zijn werk?

Het sanitair wordt door onze chauffeur met een vrachtwagen geleverd. De chauffeur zet het sanitair vervolgens met een steekwagen op de juiste plek. Hierbij wordt rekening gehouden met de bereikbaarheid voor het schoonmaken ervan.
Bij het ophalen dient het sanitair ook weer bereikbaar te staan zodat de chauffeur het toilet leeg kan maken en met de steekwagen naar de vrachtwagen kan brengen.

Is er een vergunning nodig om de sanitaire voorzieningen te mogen plaatsen?

Voor het plaatsen van het sanitair is doorgaans een vergunning nodig, maar dit is ook vaak onderdeel van de vergunning voor het bouwproject of het evenement. Hoe dat precies zit, verschilt per gemeente en kun je daar dan ook het beste navragen.

Hoe wordt het sanitair onderhouden?

Onze chauffeur komt iedere week op route op locatie. De vrachtwagen is voorzien van twee tanks. Een voor het vuile water en een met schoon water. Aan deze tanks zitten 2 slangen die beiden een bereik hebben van circa 5 meter. De chauffeur leegt het sanitair als eerste. Vervolgens spuit hij sanitair uit met een hoge druk spuit en vult hij het reservoir. Hier doet hij een zakje met vloeistof bij dat de geur neutraliseert. Als laatste wordt het toiletpapier aangevuld.

Kan ik zelf bepalen wanneer jullie komen reinigen? 

Per locatie rijden we vaste routedagen (met uitzondering van feestdagen). Voor een (extra) reiniging buiten route om, rekenen we eenmalig transportkosten en de kosten voor de reiniging.

Ben ik zelf aansprakelijk bij eventuele schade? 

U bent zelf verantwoordelijk voor het gehuurde item. Wel bieden we een mogelijkheid aan om het schadebedrag te beperken door middel van een eenmalige bijdrage per gehuurd product. Voor meer informatie neem contact op per email: info@ecotoilet.nl of telefonisch: 0251-262700.

Kan ik mijn bestelling annuleren / heb ik herroepingsrecht?

Ja, dat kan. Het moet wel precies volgens de regels, zodat het juridisch klopt. Hoe dat werkt, lees je hieronder: Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je de dienst hebt gekocht. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post,  of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Je bent alleen gehouden de eventuele huurkosten te betalen voor de dienst tot het moment van ontbinding.

Gevolgen van de herroeping
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zul je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten op locatie?

Het sanitair kan een aantal werkdagen voor aanvang van gewenste leverdatum worden geleverd, dit heeft te maken met de vaste routedagen per locatie. Voor meer informatie over de levering kunt u contact opnemen per mail: info@ecotoilet.nl of telefonisch: 0251-262700.

Wat zijn de afmetingen van de sanitaire voorzieningen?

Voor meer informatie over de specificaties van de sanitaire voorzieningen kunt u kijken bij ‘producten’ https://www.ecotoilet.nl/producten/

Verhuren jullie ook douchecabines? 

U kunt bij ons niet terecht voor douchecabines

Ik heb een klacht over het sanitair en/of klantenservice, hoe kan ik dit melden?

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via: info@ecotoilet.nl. U krijgt van ons binnen 3 werkdagen na ontvangt van uw klacht een inhoudelijke reactie.

Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht dan kunt u deze ook voorleggen aan de geschillencommissie thuiswinkel (www.sgc.nl) of aan deze geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)